Specjalista ds. wizerunku

Specjalista ds. wizerunku

Specjalista ds. wizerunku, to człowiek, który udzieli ci profesjonalnego doradztwa, szkoleń  czy sesji z zakresu zmiany wizerunku, ułatwi budowanie wizerunku osobistego, wspomoże kreowanie wizerunku firmy. Jeżeli posiada odpowiednie doświadczenie, to poprowadzi dla  Ciebie kampanię reklamową czy promocyjną.

W czym  może Ci pomóc specjalista od wizerunku ?

W dużej mierze, to zależy w czym specjalizuje się Twój doradca oraz stopnia zmian, jakiego oczekujesz. W zależności od wymagań klienta zmiana wizerunku może dotyczyć elementów powierzchownych (wygląd, strój, atrybuty wizerunkowe), zdolności prezentacyjnych, stopnia promocji i reklamy aż po zmiany na poziomie zachowań i postaw. Niemniej współpraca zawsze powinna rozpocząć się od badania potrzeb i określenia celu. Na tym etapie buduje się strategię i taktyki, dobiera narzędzia i harmonogram działań.

  • Zmiany wyglądu

Często specjalista ds. wizerunku jest mylony z osobistym stylistą czy szafiarką, jednak dobrze, jeżeli potrafi dobrać świetnie strój, galanterię, dodatki. Zdarza się, że specjalista od wizerunku doradzi większą uwagę na temat wyglądu i po konsultacji z dobrą makijażystką odmieni się zasadniczo odbiór twarzy. Nie mniejsze cuda może zdziałać świetny stylista fryzur. Zdarza się, że klientowi niezbędna jest praca trenerem personalnym aby poprawić sylwetkę. Niemniej specjalista ds. wizerunku powinien posiadać  odpowiednie kompetencje. W moim wypadku zarówno wiedza, jak i potwierdzone ministerialnie uprawnienia instruktora pozwalają na podrzucenie klientom pomysłów, na to jak poradzić sobie z nadmiarem kilogramów.

  • Zmiana zdolności prezentacyjnych

To zdecydowanie mniej powierzchowne działanie, gdyż wymaga często sporo treningu i zmiany starych przyzwyczajeń. Fakt jest taki, że jeżeli ktoś nie miał wrodzonej zdolności, to polski system edukacji nie przygotowuje zasadniczo do dobrej komunikacji. Dlatego bardzo często trafiają do mnie klienci, którzy muszą mocno popracować nad zdolnościami do wystąpień publicznych aby zwykłe sytuacje życiowe i zawodowe były przyjemnością, a nie ciągłym stresem. Zazwyczaj wystarczy od 4 do 12 spotkań aby przygotować każdego do przyzwoitych wypowiedzi, które będą nowoczesne, ciekawe, trafne i pożądane przez odbiorców. Oczywiście najlepsze są indywidualne szkolenia z autoprezentacji, kiedy dostajemy trenera dla siebie i zajmujemy się konkretnymi wyzwaniami, np. przygotowaniem do rozmowy kwalifikacyjnej, ważnych negocjacji, prezentacji produktowych, rozmów z zarządem czy wyjazdów (targi, konferencje, spotkania, eventy medialne itd.).

  • Marketing wizerunkowy

Marketing wizerunkowy pozwala na utrwalenie wybranego wymiaru wizerunku osobistego lub firmowego klienta w umysłach odbiorców. Obecnie dzieje się to dzięki profesjonalnym materiałom reklamowym, które wprowadzane są w kanałach tradycyjnych i internetowych. Najprostszym kanałem są po prostu rozprzestrzeniające się opinie o danym człowieku, a następnie artykuły, wpisy w różnego rodzaju social mediach, strony internetowe. Dla naszych klientów prowadzimy pełne kampanie wizerunkowe, dzięki którym mogą dotrzeć do nowych ludzi. To wspaniała i niezwykle kreatywna praca.

  • Zmiana zachowań i zmiana postaw

Zmiana zachowań i postaw, to zdecydowanie głębszy poziom, gdzie człowiek czuje wewnętrznie, że zaszły w nim zmiany. Zarówno zmiana wyglądu zewnętrznego, poprawienie zdolności przemawiania, pozytywne opinie odbiorców po dobrej kampanii promocyjnej wpływają na postrzeganie samego siebie. Cześć osób odczuwa przypływ energii, większą pewność siebie, samozadowolenie. Ma poczucie, że po prostu da radę 😊

Takie zachowania (pomijając te grane lub medialne naciągane) często obserwuje się w programach telewizyjnych, gdzie prosta zmiana w stroju mocno wpływa na odczucia osób poddawanych metamorfozie. Nie inaczej jest w medialnych produkcjach o medycynie estetycznej i chirurgii estetycznej, kiedy dzięki nawet bardzo drobnym korektom ludzie zupełnie zmieniają własną ocenę, a często i życie.

Rodzaje specjalistów ds. wizerunku

Możemy wyróżnić kilka typów specjalistów ds. wizerunku w zależności od grupy docelowej, jaką zajmują się w swojej praktyce, jednak najczęściej pożądany jest:

  • Specjalista ds. wizerunku osobistego
  • Specjalista ds. wizerunku firmy
  • Specjalista ds. wizerunku politycznego

I o tym rozróżnieniu trzeba pamiętać, iż dobry doradca wizerunkowy posiada olbrzymią wiedzę we własnym obszarze i kiedy trzeba potrafi pracować z podwykonawcami, którzy mogą wspomóc ogólny proces zmiany wizerunku.

Specjalista od wizerunku zarobki

Specjalista od wizerunku zarabia od 100 zł/netto za godzinę szkoleniową pracy. To ogólnie przyjęta stawka na rynku szkoleniowym i doradczym, a zejście poniżej tych pieniędzy powinno wzbudzać Twoje podejrzenia.

Oczywiście zarobki specjalisty ds. wizerunku mogą być znacznie wyższe i zależą od tego czy prowadzi szkolenie otwarte (co do zasady tańsze za osobę przy większej grupie uczestników) czy zamawiasz szkolenie lub doradztwo indywidualne, a specjalista od wizerunku zajmuje się tylko Tobą i jest na wyłączność (opracowuje indywidualny program zmiany wizerunku, konstruuje odpowiednią strategię i taktyki czy prowadzi całą Twoją kampanię promocyjną) – wówczas jest zdecydowanie drożej. W przypadkach szerokiej współpracy korzystnie jest wybrać większy pakiet godzin/spotkań, co pozwoli na zredukowanie stawki dzięki sporym rabatom.

Zamów bezpłatną konsultację telefoniczną i dobierz najlepszą formę pracy wizerunkowej tel. 664443584


Autoprezentacja – szkolenie indywidualne, szkolenia zamknięte, szkolenie grupowe

Dowiedz się jak stworzyć świetną prezentację, przygotuj argumenty, poznaj sposoby na zmniejszenie stresu!

WIĘCEJ


 

Specjalista ds marketingu na zlecenie – doradztwo indywidualne, praca wewnątrz firm, szkolenia zamknięte

Jeżeli nie chcesz zatrudniać nikogo na stałe zleć nam prowadzenie marketingu w Twojej firmie. Płać za zrealizowane zadania proporcjonalnie do ilości godzin pracy!

WIĘCEJ


Jak wygrać wybory samorządowe | parlamentarne | na prezydenta | wójta | radnego

Dowiedz się, jak zaplanować i prowadzić kampanię wyborczą, kreować wizerunek polityczny oraz dobrać najskuteczniejsze formy reklamy ATL i BTL, aby start zakończył się pełnym sukcesem!

WIĘCEJ

FORMULARZ KONTAKTOWY

Administratorem Twoich danych osobowych jest DRIM Piotr Dubiński. Przetwarzamy Twoje dane wyłącznie w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zawarte w formularzu kontaktowym (podstawa przetwarzania danych to realizacja naszych prawnie uzasadnionych interesów administratora w postaci komunikacji z użytkownikami strony). Twoje dane będą przetwarzane nie dłużej, niż jest to konieczne do udzielenia Ci odpowiedzi, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń. Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby odpowiedzieć na Twoje pytanie. Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.